Poptávky a Certifikace Partnerů
Jak fungují Poptávky
Smyslem Poptávek je co nejvíce usnadnit e-shopařům správu jejich e-shopu a zjednodušit výběr Shoptet specialisty. Tak, aby vaše Shoptety mohly šlapat jako hodinky, a to po dlouhou dobu. Naši Partneři tím dostávají víc možností, jak e-shopařům pomoci, Shoptet Partneři jsou totiž kvalitní profesionálové, kteří náš systém velmi dobře znají.
Shoptet je vynikající volbou pro vedení vlastního e-shopu v České republice i na Slovensku. Přesto se občas najdou situace při nastavování Shoptetu, se kterými si uživatel neporadí, nebo na ně prostě nemá čas, a tak uvítá možnost delegovat je na externisty. Právě k tomu slouží naše bezplatná služba – Poptávky. Prostě a jednoduše – e-shopař formuluje dotaz, zacílí ho na kategorii, se kterou jeho dotaz souvisí a pak už jen čeká, až se mu Partneři z dané kategorie budou ozývat s konkrétními nabídkami.
Pro e-shopaře
Potřebujete-li pomoc s nastavením e-shopu, s feedy, s grafickou úpravou nebo prostě s čímkoliv, co sami nezvládáte nebo nestíháte, využijte možnost vložit Poptávku. Určete jen kategorii a přibližte problém. My v Shoptetu Poptávku pročteme a pokud bude v pořádku a nebude potřeba nic doplnit, schválíme ji. V ten moment Poptávka odejde do e-mailových schránek všech Partnerů v dané kategorii. Po 24 hodinách se zveřejní na webu a dále na ni mají možnost odpovědět i ti specialisti, kteří nejsou Shoptet Partnery. Až si spolupráci dohodnete a potvrdíte, označte, prosím, Poptávku jako expirovanou, aby vám nabídky nechodily do konce života 🙂
Padl Vám do oka konkrétní specialista při procházení katalogu s medailonky Partnerů? Pokud přesně víte, že byste s ním rádi spolupracovali, není nutné využít Poptávky. Můžete jít přímo do Partnerova profilu a domluvit se rovnou – skrz kontaktní formulář, který naleznete na pravé straně uvnitř medailonku partnera, nebo na uvedeném telefonním čísle.
Pro Partnery
Vloží-li klient Poptávku do kategorie, ve které jste na webu Shoptet Partneři uvedeni, putuje tato Poptávka přímo do vaší e-mailové schránky. A teď přichází vaše šance! Máte náskok 24 hodin, než se Poptávka objeví na webu a budou na ni moci zareagovat i další, „neshoptetí“ specialisté. Přejeme, ať to klapne! Z tohoto mailingu se samozřejmě můžete kdykoliv odhlásit a zpětně přihlásit. Věříme, že tato služba Vám přinese více poptávek než doposud. Navíc, díky zacílení klienta na danou kategorii, budou poptávky relevantní a vy si můžete spolupráce vybírat.

Jak fungují Shoptet Partneři
Shoptet Partneři jsou specialisté (firmy nebo freelanceři) z různých oborů dotýkajících se e-commerce, které dobře známe a kteří vám pomůžou zvýšit prodeje a posunout váš business o kus dál. Než se ale někdo stane naším Partnerem, vždy s ním nejprve probíráme, zda zkušenostmi a kvalitou odpovídá podmínkám pro zařazení do katalogu.
Shoptet Partnera a úroveň naší spolupráce poznáte podle odznaku, tzv. certifikátu, kterým je označen ve svém medailonku. Může být bronzový, stříbrný či zlatý a Partner si danou úroveň musí zasloužit.
Ač Shoptet Partnery oficiálně doporučujeme, nejsme zodpovědní za práci, kterou pro klienty odvedou. Pokud si tedy, Shopteťáci, z našeho katalogu nebo prostřednictvím Poptávek vyberete Partnera ke spolupráci, tak vztah, který vznikne mezi Partnerem a klientem, je čistě mezi těmito dvěma stranami. Nezapomeňte si proto, prosím, domluvit podmínky (přístupy do e-shopu, cenovou sazbu, rozsah práce atd.) předem.
Rozdělení Shoptet Partnerů
Váháte, jakého Partnera oslovit? Nevíte, jaký je rozdíl mezi jednotlivými úrovněmi? Níže přinášíme stručný přehled.

Specializuje se na práci s Shoptetem, pracuje s námi dlouhodobě a velmi intenzivně. Pomůže vám z vašeho e-shopu dostat to nejlepší a zároveň již má stovky pozitivních referencí. Je proškolen ve všech funkcích Shoptetu a aktivně pomáhá s edukací klientů.

Prošel školením ve všech funkcích Shoptetu a získal už desítky pozitivních referencí od našich klientů. Aktivně přistupuje jak ke klientům, tak i k Shoptetu a pořádá se Shoptetem různé marketingové aktivity v oblasti e-commerce. Je to ideální partner, který vám pomůže získat maximum z vašeho e-shopu.

Trochu se už známe, tento Partner dostal několik pozitivních referencí na své služby. Zároveň víme, že se aktivně snaží a vzdělává se v produktech Shoptetu. Bronzoví jsou vždy nově příchozí Partneři, nebo ti Partneři, kteří z nejrůznějších důvodů netlačí na zisk vyšších úrovní.
Výhody partnerství
Uvádíme některé výhody statusu certifikovaného Partnera. Přehled výhod napříč jednotlivými úrovněmi pak uvádíme přehledně v tabulce následující po článku.

- Přednostní informace o tom, že klient vložil Poptávku, a možnost na ni zareagovat ještě dříve, než se objeví na webu
- Testovací e-shop – Shoptet Partner získá k testování neomezený testovací e-shop (bez omezené testovací doby)
- Komunita Shoptet Partnerů – přístup do uzavřené komunity na facebooku
- Přístup 30k+ klientů Shoptetu k vašemu medailonku
- Možnost osobní či telefonické konzultace se svým Shoptet Partner managerem
- Aktivní doporučování specialistů přes naši technickou podporu, obchodní a účetní oddělení
- Přednostní vyřízení požadavků na technické podpoře
- Možnost rozšíření medailonku na webu partneri.shoptet.cz
- umístění v rozdílném množství kategorií
- přednostní umístění v katalogu
- Marketingová podpora Partnerů
- odkaz na akce Partnerů v měsíčním mailingu, v administraci e-shopu, v nápovědě
- zveřejnění marketingových akcí Partnerů v přehledu na našich webech
- Školení pro Partnery
- Každoroční neformální setkání s Partnery
Výhody plynoucí z partnerství
Bronzový Partner |
Stříbrný Partner |
Zlatý Partner |
|
Testovací e-shop | Ano | Ano | Ano |
Uzavřená komunita Shoptet Partnerů na FCB | Ano | Ano | Ano |
Přístup 19k+ klientů Shoptetu k vašemu medailonku | Ano | Ano | Ano |
Osobní/telefonická konzultace | Ano | Ano | Ano |
Přednostní vyřízení ticketů Helpdeskem | – | Ano | Ano |
Individuální školení, je-li potřeba | Ano | Ano | Ano |
Katalog | |||
Rozšířený medailonek – počet zařazených kategorií | 1 | 2 | 5 |
Přednostní umístění v katalogu | za Stříbrnými Partnery | za Zlatými Partnery | V popředí |
Promo podpora Partnerů | |||
Aktivní doporučování zaměstnanci Shoptetu | – | – | Ano |
Odkaz na Partnery v e-mailingu, administraci e-shopů, nápovědě | – | Ano | Ano |
Možnost vložit příspěvek o své marketingové akci (školení, webinář,…) na web do přehledu marketingových akcí | Ano | Ano | Ano |
Podmínky pro získání a udržení certifikátu
Uvádíme podmínky pro získání a udržení partnerství. Nad rámec uvedených podmínek máme však právo i subjektivně zhodnotit nárok Partnera na získání certifikátu v rámci našeho týmu. U Partnerů, kteří chtějí postoupit na stříbro, posuzujeme interakci a komunikaci se Shoptetem. Partneři, kteří by rádi získali zlato, jsou specialisté, které velmi dobře známe a jsou s námi v dlouhodobé a úzké spolupráci.

- Web – Partner musí mít svou online vizitku – firemní/osobní web. Zároveň však Partner nesmí používat v názvu své firmy ani v url svého webu slovo „Shoptet“
- Znalost a zkušenost se Shoptet administrací
- Splnění testu – jde o dotazy ohledně Shoptetu obecně (založení, idea, Shoptet projekty, …) a ohledně Shoptet administrace
- Osobní setkání s Partner managerem
- Časový odstup mezi přidělením jednotlivých certifikátů musí uběhnout minimálně půl roku
- Pro stříbrnou úroveň je potřeba na svém pofilu mít nejméně 5 hodnocení od Shoptet klientů
- Linkbuilding
- Vložení zpětného odkazu ze svého webu na Shoptet.cz
- Vytvoření samostatné podstránky o spolupráci a partnerství se Shoptetem na svém webu/blogu
Podmínky pro získání a udržení certifikátu
Bronzový Partner |
Stříbrný Partner |
Zlatý Partner |
|
Subjektivní posouzení spolupráce nebo postupu na vyšší úroveň marketingovým týmem Shoptetu | Ano | Ano | Ano |
Vlastní webová prezentace | Ano | Ano | Ano |
Znalost a zkušenost s administrací Shoptet | Ano | Ano | Ano |
Splnění testu | Ano | Ano | Ano |
Osobní setkání | Ano | Ano | Ano |
Časový interval mezi přidělením certifikátu od získání nižší úrovně | 6 měsíců | 6 měsíců | |
Hodnocení na profilu od Shoptet klientů | min. 5 | min. 10 | |
Linkbuilding | |||
Vložení zpětného odkazu z webu/blogu | Ano | Ano | Ano |
Podstránka o spolupráci na webu/blogu | Ano | Ano | |
Spolupráce/spoluúčast na marketingových akcích (semináře, webináře, workshopy, …) | Je plusem | Je plusem |
Ztráta certifikátu a snížení úrovně
Certifikaci je možné nejen navýšit, ale Shoptet Partneři se musí také starat o to, aby ji neztratili. Ke ztrátě (nebo snížení úrovně) může dojít například z následujících důvodů:
- Pokud obdržíme od více jak jednoho klienta, se kterým Partner spolupracuje/spolupracoval, negativní referenci. Nejsme těmi, kdo případný spor rozsoudí, to je jen a pouze na klientovi a Partnerovi. Vždy ale budeme v kontaktu s oběma stranami, abychom získali jako nestranný pozorovatel zpětnou vazbu pro účely setrvání v partnerství
- Poškození či poškozování dobrého jména Shoptet a zneužití značky (například pokud partner používá v názvu své firmy a/nebo v url svého webu slovo „Shoptet“)
- Partner nesmí cílit ve svých reklamách na klíčové slovo „Shoptet“.
- Zlaté partnerství je prestiž. Jako zlatý Partner Shoptetu by firma nebo freelancer neměl spolupracovat s jinými poskytovateli on-line obchodů. Nemáme právo určovat, s kým bude Partner ve spolupráci aktivní, ale zlatí Partneři mají od Shoptetu největší výhody, a my proto na oplátku očekáváme loajalitu. To znamená, že zlatí Partneři poskytují své služby výhradně Shoptet klientům a nefigurují jako specialisté pro jiné eshopové platformy. Tyto skutečnosti zohledníme v našem posuzování spolupráce i v případě, pokud se někdo ze stříbrné úrovně bude pokoušet dostat se na úroveň zlatou.
- Pokud Partner není delší dobu aktivní, nemá žádné hodnocení, není s Partner managery v komunikaci apod.; vždy posuzujeme subjektivně. V těchto případech, kdy se cesty Partnera a Shoptetu rozcházejí, je fajn, pokud se uvolní místo pro ty Partnery, kteří mají zájem s námi aktivně spolupracovat.
Proces přijímání partnerů
Máte-li zájem stát se Shoptet Partnerem, pozorně si prosím pročtěte podmínky výše. Poté využijte formulář pro přihlášení. Ihned po odeslání vám přijde e-mail (pro jistotu zkontrolujte i spam složku!) s dalšími instrukcemi a po splnění uvedených podmínek (vyplnění medailonku, test) si pak s vámi naši Partner Manageři rádi dají schůzku/call, kde vše ohledně partnerství proberete.
- Medailonek, který vyplníte do formuláře, jde později kdykoliv editovat. Nemůžete to však udělat vy (Partneři nemají svou administraci), ale rádi vám s tím pomůže váš Partner Manager, případně napište na český nebo slovenský partnerský e-mail.
- Test obsahuje 20 otázek, musí být hotov do 30 minut a pro jeho splnění musíte dosáhnout minimálně 80 %. Test lze 2× opakovat a po 3 neúspěšných pokusech se budete do našeho partnerského programu moci přihlásit až zase za půl roku. Více informací k testu zájemcům včas posíláme.
- Schůzka s Partner Managerem (nebo online call) probíhá po splnění dvou podmínek výše. Tam probereme oborové znalosti, motivaci stát se Shoptet Partnerem a další spolupráci do budoucna.